Cuma, Mart 27, 2009

Bugün itibariyle 3 günlük bir mini tatile girmiş bulunmaktayım.Kuşadası mı, Selçuk mu, Şirince mi karar veremedik bu 3 günü değerlendirmek adına.Belki evde oturup sınav kağıdı da okuyabilirim.Şirince şaraplarımızı da tükettik aslında,çilek şarabı kalmış bir tek;ama meyveli şarap değil de Öküzgözü çekiyor canım,sek kırmızı...
Juno'yu izledim eve gelince,gazetenin bugünkü "Kitap" ekini karıştırdım biraz,elimde kalem;işaretler koydum,seçip de sonra almayı unutmak için...Biraz boşluklu bir cuma akşamı geçiriyorum galiba.
Özledim galiba oraları...


Ant.'ta olsam B.'yi, D.'yi görürdüm,onların çantalarını karıştırır,eğlenceli bi' şeyler var mı? diye sorardım.Kale içi sokaklarında umarsızca yürürdüm,Tophane'de oturur,altıma edecek hale gelene kadar duble çay içerdim.Koyu'da Roll okurdum,not defterime dergiden notlar alırdım.Çıkıp Gizli'nin oraya doğru bir bakış atar,Simurg'un önünden geçer,her zamanki büfeden her zamanki sigaramı alırdım.
Bunları (çanta karıştırmak,yürümek,çay içmek,dergi okumak,sigara almak) her yerde yapabilirim değil mi? Ama biraz halk edebiyatı yapmak istedim herhalde,mahlas da kullanmıyorum;ama yine de gurbet,sıla,memleket hasreti...Dağlar benim,ferman benim, gündüz gece...Benimle aşk yaşayan şehirde...


İst.'te olsam N.'yi,M'yi görürdüm,onların ruhlarını karıştırır,melankolik bi'şeyler var mı? diye sorardım.İstiklal'de umarsızca yürürdüm.Tünel'e kadar yürür,altıma edene kadar bira içerdim.Penguen okur,gülerdim.Çıkıp durağa gider,akbilimi doldururdum.
Bunları (yürümek,bira içmek,dergi okumak,durağa yürümek) her yerde yapabilirim değil mi ? Ama biraz
kalabalık,kaos,gürültü istedim herhalde...Kendiyle aşk yaşayan şehirde...


Ank.'da olsam S.'yi görürdüm,saçlarını karıştırır,"ben şu kız kadar zayıf mıyım?,öyleysem beni şuracıkta vur." derdim.Konur'da bakına bakına yürürdüm,İmge'ye girer,kendimi kaybederdim.Kahve Evi'nde kapiçino içerdim,Meşrutiyet'teki sinemalara bakar,kendime film seçerdim.Sonra metroya iner,EGO'mu doldururdum.
Bunları (yürümek,kitap almak,kahve içmek,sinemaya gitmek) her yerde yapabilirim değil mi? Ama biraz "puslu" olmak istedim,KARalara bürünmek,üşümek ve mutlu olmak morarmış parmaklarımla...Kendine küs o şehirde...

Nerde olursak olalım,hep başka bir yerlerde olmak isteriz.(Ya da tekil olmalı gizli özne)Her nerdeysem diğer yerimin daha çok tadını çıkarıyorum,o tat neden o an çıkmıyor? Geçmişe takılmak değil geçmişle takılmak aslında benimkisi,"şu an" bana takılıyor mu ne? Ben de çok "taktım" bu meselelere...

Dedim ya "boşluklu" bir cuma akşamı geçiriyorum diye...
En iyisi olmaktan en çok keyif aldığım yere gideyim,kucak...
Şehirler pek kucaklayamıyor insanı,ya da ben kollarımı çok açamıyorum daha bu şehre...

Hiç yorum yok: